The Chair of DEATH and DESTRUCTION

Förut idag, ca klockan 1700:

Satt och softade och kollade på en elev som gjorde moppeprov. Hon satt vid den datorn som jag brukar sitta vid, och på den stolen som jag brukar sitta på när jag jobbar.
Sitter o spanar lite... och får då till min förskräckelse syn på vad för stol hon sitter på! Det är en sån stol som jag hade som datastol när jag bodde själv! DÖDENS STOL, den som höll på att förlama mig från mitten av ryggraden och neråt.
OMG! Jag höll på att sätta i halsen av hemska vibrationer i min arma kropp.

Ni som inte läst denna blogg så länge har väl inte hört om den hemska olycka som hände mig, typ vintern 2007.
Här kommer iaf en "rerun"

Det var en helt vanlig kväll, jag satt vid datorn och chattade med diverse människor. Och som alltid så lutar jag mig tillbaka och slänger upp fötterna på skrivbordet. PANG OCH BRAK säger det då, helt plötsligt!
Ryggstödet på stolen far loss, och hamnar på golvet med den här "stålarmen" rakt upp. Och där kommer jag, helt skräckslagen och ovetandes om vad som härnäst ska ske.
Ramlar baklänges på stålpinnen som står rakt upp ifrån golvet. Knäcker ryggen på den och ramlar sedan åt sidan och slår i armbågen. Allt medans detta händer så ser jag bilder i mitt huvud, av mig själv rullandes sakta fram i en rullstol.
Jag skriker och gråter samtidigt medans jag ligger där på golvet och krälar. Skrattar sedan mellan tårarna när jag kommer på hur roligt jag måste sett ut.
Jag blir dock inte förlamad, får lite blåmärken och skrapsår dock. Men jag vet fortfarande inte vad som orsakade detta! Undersökte stolen väl och det var inget som gått sönder, utan den stora skruven som man sätter fast ryggstödet med hade lossnat. Så enligt mina beräkningar var det SABOTAGE, antagligen av någon som jag gjort mycket illa (men hur går det ihop, jag som är så snäll?!"
Hrmmm... denna stolen var det iaf.



Akta er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0