Tillåt mig att skratta, om inte hånle.

Det är så underbart kul och intressant att se människor när vädret förändras.
Igår var det sol, folk sprang ute i kortkort och solglasögon. Idag är det regn, människor går med huvor och paraplyn och ser allmänt sorgliga ut. Men jag förstår inte? Är det farligt med vatten? Måste man skydda sig ifrån detta?

Jag tycker det är underbart med regn, luften blir frisk och man kan andas ordentligt. Jag ser ingen som helst anledning att "skydda" mig, iaf om man ändå ska hem... då är det ju bara att hänga upp kläderna så är de torra om en liten stund.

Ibland så njuter jag av regnet, jag ställer mig och stirrar uppåt himmelen och låter regndropparna falla i mitt ansikte. DÅ känner man att man lever. Om inte, så ser man det dock när man tittar på sin spegelbild, mascaran har runnit och lämnat svarta hålor under ögonen. Hey PANDALOOKALIKE here I come liksom. haha.

Idag var jag och läste på några av mina väninnors bloggar, och jag blir rent av HÄPEN av hur mycket folk snackar skit om varandra. Det är drama hit och dit och folk är så otäckt elaka. Kan man inte istället säga rakt ut "Jag vill inte vara kompis med dig, vi har vuxit ifrån varandra, jag känner inte att vi har något att prata om varandra, jag är förbannad på dig och då berätta varför så man kan gå vidare" Eller bara lite smidigt dra sig ifrån den man inte vill vara vän med, och OM denna konfronterar en... vara ärlig? Ska det vara så svårt?

Men neeeej det ska skitsnackas åt håll och kanter. Det ska hängas ut folk till och med på internet, där denne beskriver vilken fitta han eller hon är.
Okai att jag gjort mig skyldig till detta oxå, men det EFTER att personen ifråga har gjort något mot mig.
Och jag skulle kunna göra detta nu, jag skulle kunna berätta så mycket som skulle kunna förstöra och svida. Men nej... jag anser mig vara en BÄTTRE, MOGNARE och allmänt MER UNDERBAR människa än dig.  Så FUCK YOU

Tillåt mig att skratta, om inte hånle.


Nu ska jag snart hem, det är sista dagen på trafikskolan för sommaren idag. Det känns alldeles magnifikt!

Kommentarer
Postat av: fia

Ska ta tag i din blogg under morgondagen tänkte jag :) ja folk är riktiga jävla vider !!

2009-06-02 @ 23:31:30
URL: http://sofiastrio.blogg.se/
Postat av: katta

Jag tror att vi har en gen som gör att vi måste snacka skit! Är ett sånt primetivf beteende att det måste sitta djupt någonstans till och med apor mobbar och stöter ut varandra! Sen finns det riktiga slynor som borde skjutas eller nått haha

2009-06-03 @ 07:09:17
URL: http://www.metrobloggen.se/minagrabbar
Postat av: Tilda.

Katta: Men vad fan, då borde vi krossa den genen på något sätt, den suger!



Fia: Det är lugnt honey, ja tyvärr finns det folk till allt :(

2009-06-03 @ 12:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0