Mitt drömjobb!

Fyfan, det var ju längesen man skrev här, men besökarna är kvar ändå hähä.
Hrmm, förra veckan så sökte jag jobb på Usö. Skrev att jag helst av allt ville vara på ThoraxIntensiven eftersom jag praktiserat och trivts hur bra som helst där! Trodde inte att ngn skulle höra av sig eftersom jag var så sent ute, men i måndags så ringde avdelningschefen och ville ha mig på intervju för ett nattjobb!
Sa att jag kunde komma redan nästkommande dag (igår alltså) Så så blev det!
Var skitnervös innan, hade med mig betyg och bästa leendet :D haha. Träffade iaf på den som fixade praktiken där åt mig, och som oxå följde mig under de veckorna. Många klarar ej av att vara på en sån klinik, så då håller de verkligen koll på en.
Menmen iaf.. träffade då chefen som frågade lite allmänt som de brukar göra på intervju, frågade vad jag var för person när jag inte jobbade.. hur jävla lätt är det att svara på liksom?! hahah. fyfan.
Menmen, det gick skitbra.. och hon erbjöd mig ett nattvikariat under sommaren! Wohoooo, självklart tackade jag ja!
Så hon skulle skicka anställningsavtal och även papper om yrkeslegitimation. För när man är undersköterska så får man inte bli legitimerad förräns man jobbar inom landstinget. Så nu ska jag till fotograf och ta kort, för att få ett sånt där flashigt passerkort höhöhöhöhöhöhöhö.

Så idag har jag ringt till länstrafiken för att kolla hur bussarna går i sommar så jag kan pendla. Och det verkade helt okai, även på helgerna. Så det känns skönt som fan. Försöker få tag på min chef på körskolan oxå, måste ju typ ta tjänsteledigt därifrån, och om inte det går så måste jag nog tyvärr sluta :S
Men liksom... thorax är mitt DRÖMJOBB, jag kommer tjäna över 17000 i månaden.. och så får jag in en fot på usö med chans på framtida jobb. Liksom på körskolan har jag ju ingen framtid, det är bara 12 timmar i veckan och ger inte direkt någon inkomst, men tycker det vore skitsynd om jag måste sluta.. för det är ju ändå lite i månaden, och jag trivs jättebra med de som jag arbetar med.
Så vi får se vad bossen säger, för thorax tänker jag inte slänga i sjön!
Sen måste jag ringa till thoraxchefen oxå, måste boka in tider för introduktion. Minst tio pass skulle jag arbeta innan jag börjar på vikariatet. Lite skillnad mot när man jobbat inom kommunen, då har man typ bara gått 2-3 pass intro.
Men på sjukan är det ju lite annorlunda, man ska kunna massor! Uff, blir nervös bara jag tänker på det.
Förrästen, för er som inte vet vad thoraxintensiven är... så är det där mycket hjärt och lungsjuka ligger. Oftast har de opererats eller ska opereras. Typ alla har respirator och massa slangar här och där, och tyvärr är det många som går bort. Men det jobbigast som jag tycker, är när man ser de anhöriga som sitter och gråter, och att man ska försöka förklara och berätta för dom, menmen det fixar man, iaf jag,

Så det kommer bli en tuff och spännande sommar, kan knappt vänta! hihihi.
Nejfan, om man ska försöka få tag på bossen igen. Och kanske få ngt i magen innan man drar till körskolan.
Ska försöka uppdatera lite oftare. Pusss

Kommentarer
Postat av: Susanne Nilsson

Lycka Till Mathilda, toppen chans för dig så att du slipper att ruttna på Kullis :D Kram susanne

2009-04-01 @ 16:13:42
Postat av: Tilda

Tack så jättemycket :D Tror det blir jättebra, men kommer ändå sakna kullis :(

2009-04-01 @ 16:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0