För att jag är en ordentlig ungdom.

Idag har en kvinna (tant) gjort min dag.

Jag var förut inne och kollade runt lite på internetbanken, la in de räkningar som jag ska betala den här månaden och såg då att det blir rätt gott om pengar över. Tänkte då att jag skulle betala de allergimediciner som jag hämtade ut för 2 veckor sedan. Problemet med apotekets kontotjänst är då att man inte får fakturan förräns månaden efter.
Så jag ringde till apotekets kundtjänst och sa:
- Hej! Jag heter Mathilda och hämtade ut lite mediciner för några veckor sedan, och jag vet att man inte får fakturan förräns månaden efter. Men jag skulle vilja ha den så snart som möjligt så jag kan betala den denna månad.
Tanten i luren blev helt chockad och sa:
-Oj, den frågan har jag faktiskt aldrig fått förut!
Jag typ fnissade och sa:
-Det är så skönt att få det avklarat, för man vet aldrig vad det kan bli för utgifter nästa månad.
Och tanten lät så stolt, hon lät så stolt över mig. För jag är en duktig flicka :)
Efter lite mer gaggel så gav hon mig ett OCRnummer, PGnummer och beloppet. Sen avslutades hela konversationen med:
-Du var då en duktig och ordentlig ungdom.

Haha! Så jävla stolt jag är över mig själv :) Fyfan vad jag är bra :) Tack Mamma för att du uppfostrade mig så väl!

Annars har man inte gjort så mycket idag.... bäddat rent lite i sängen, diskat och dammsugit.
Ska väl snart ta och äta en risifrutti och någon smörgås. Är ju hela två timmar tills jag ska till trafikskolan (aaa shit, vad ska jag göra med all denna tiden)

Imorn börjar iaf min tid på thorax, är måttligt pirrig i magen faktiskt. Det blir jag alltid när jag ska börja nytt jobb.

Men nu orkar jag faktiskt inte skriva mer.

Kommentarer
Postat av: Jonas

aj aj:) jag är inte självklar ett längre på bloggfronten -du är snart i kapp mig. DU är sjukt bra:)

2009-04-23 @ 16:10:43
URL: http://www.metrobloggen.se/jonaslindh
Postat av: Tilda.

Haha tack så väldigt mycket! Förstår bara inte vad som är så bra?! Eller driver du kanske med mig :(

Och jag skulle FAKTISKT behöva lite reklam ;)

2009-04-23 @ 16:33:00
Postat av: Jonas

du skriver levande som fan - lite Schulman över dig:) -sättet att beskriva saker så levande.



MM. jag ska ge dig reklam snart:) ska hitta på nåt bra sammanhang..men jag har så mkt läsare,..tror det ligger på 5.400 eller nåt sånt på en månad

2009-04-23 @ 17:24:31
URL: http://www.metrobloggen.se/jonaslindh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0