Akuten är skit, borgarna suger, fan ta samhället.

Jaha, vad ska man säga? Hrmmm gårdagen började med att jag kände att det var lite svårt att ta djupa andetag. Blev värre under kvällsningen och jag började ta min inhalator nr2. Har ju en inhalator som jag tar varje dag mot inflammation i luftvägarna, och sen en vidgande och kramstillande som jag tar när jag har astmabesvär... problemet var att ingen av dem funkade, blev bara yr och skakis. Ringde sjukvårdsrådgivningen och de rådde mig till att kontakta akuten. Gjorde som jag blev tillsagd och de sa bara att jag skulle komma in.. så jag drog med mig Anna *tack så jättemycket* och åkte inåt till örebro.
När vi kommer in så möts vi utav en slyna (ursäkta ordvalet, men det var faktiskt så) som frågar lite frågor och som avslutande mening säger hon "sitt ner i väntrummet, och bara så ni vet så är det väldigt lång kö" Vadå liksom, det lät som hon tyckte vi skulle åka hem ist, tack för den liksom.
Menmen vi satte oss iaf ute för det var lättare att andas där. Satt o skämtade o skrattade mitt i allt elände. Och döpte alla människor i väntrummet och höll koll på vilka som fick komma in lr inte (!!). Det blev enkla namn som "fotkillen, han med handen och måillat"
Grejen är att alla såg halvdöda ut, men inte fan var det ngn som fick nån hjälp. Man bara såg alla sjuksköterskor lalla runt lite och göra typ ingenting. Aja, mitt och annas mod dog för varje timma som gick, och jag fick bara ondare och ondare. Tillslut höll jag på att krypa ut stolen i det där jävla rummet, inte fan var det ngn som kom och frågade hur jag mådde heller, neeeeeeeej folk kan bara sitta och dö medans de väntar i några timmar. Vad bra liksom, då är det bara de kör dem till bårhuset direkt. WOHOOOOOOO
Nej. när vi hade suttit där i ca 3,5 timmar så tröttnade vi. Kände att jag lika gärna kunde åka hem och lägga mig, för där hände det ju ingenting. Så anna gick och prata med en annan slyna (!!) och hon sa att hon iaf ville ta en saturation (syresättningen i blodet).. och den låg på 100%, så det var ju bättre än normalt liksom. MEN SMAAART, kunde de inte ha tagit den för 3 timmar sen?! Nejnej, vi jobbar på akuten och är inkompetenta. Undra om det har fått sin legitimation i ett flingpaket. Börjar fan undra alltså.

Aja, vi bestämde oss iaf för att åka hem, slynans reaktion : "ja, det är ju inget vi rekommenderar" Anna: "ja men här händer det ju ingenting så vad spelar det för roll"  GOOOOOOO ANNA! du är bäst <3
Så jag åkte hem till mamma o sov där, sov oroligt hela natten och ringde till vårdcentralen imorse, fick komma inom 30 minuter iaf. Tack liksom!!
De antog iaf att det är astman+allergi som spökar. Och smärtan kommer pga av att andningsmusklerna är påfrestade. Så nu är det ökning av mediciner som gäller. Men känner mig helt slut och allmänpåverkad, typ sjuk =( Så det blir att vara hemma imorn. Blir ju kass av medicinerna oxå, sugit.

Nej, jag brukar vara stolt över vårat landsting, men man märker att för varje gång man kommer till sjukhuset, så är det försämrat. Det är ju fan sorgligt, och nu ska borgarfittorna öka priserna på vårdbesök oxå. Jävla skitland. Ska fan skriva en insändare när jag orkar. GAAAAAAAAAAAAAH
Snart kommer iaf min babe, ska laga pastagratäng, enkelt och gott.
Nu orkar jag inte skriva mer, ska ta mer medicin så man blir sådär härligt skakis och snurrig igen. fan.
Tur att jag har Johnny, min familj och mina vänner. <3
Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0