Hemska sjukdomar, trötthet och resfeber.

Idag har jag ju då varit och gästspelat lite på en annan avdelning. Skulle gå bredvid så jag kan timvika där oxå =)   Självklart kunde jag  inte sova på hela natten, har stOra problem med att sova i vanliga fall tidigt, och nu var jag nervös för att jag skulle dit oxå. Sucket.. aja. kom upp iaf, även om jag hade stora funderingar på att ligga kvar i sängen och slöa hela dagen. menmen.. Var en intressant dag.. men fy och huva vilka otäcka sjukdomar det finns.. fanns människor där med två ruskiga sjukdomarn. En hade ALS en nervsjukdom som äter upp muskelns nerver i hela kroppen, och det finns inget  botemedel lr medicin mot det, det enda lindringen som man kan få är smärtstillande och andningshjälp.. ni vet.. andningen styrs av en stor muskel som kallas diafragman.. tänk er den muskeln som bara blir svagare och svagare.. andningen blir sämre hela tiden. Vilken jävla ångest ! Vet hur det är att bara få astmaproblem lr allergibesvär så mår jag skitdåligt för att det påverkar andningen så illa. Urscha, stackars människor som får det alltså..
Sen var det en som har den fruktade "sjukhussjukan" MRSA. Ni har säkert hört talas om den, den som spridit sig ordentligt och även tagit död på många eftersom det inte finns nån antibiotika som biter på dessa stafylokocker. Otäckt som fan, som tur var så var denne inte så smittsam nu.. men det är ändå hårda restruktioner på omvårdnaden och sjukvården.. Blir lite smånojjig, tänk om man skulle bli smittad alltså.. men chansen är minimalt liten om man bara följer den särskilda hygienen.
Min skräck att åka på nån sån där sjukdom som ej går att botas.. otäckt.. och med min otur så skulle det inte förvåna mig om jag får nån sån inom några år. Men då tar jag lätt livet av mig ! inte en chans att jag skulle fortsätta leva med en sjukdom som tex ALS lr Parkinson. ALDRIG.

Aja.. personalen verkade iaf gilla mig .. de sa "men varför har inte du kommit hit tidigare för o jobbat" tyckte jag var skitkul att höra. Vill ju vara där lite iaf, okai att jag trivs jättebra där jag är nu, men man kan nog lära sig mycket om olika sjuksomar, vård och medicinmetoder där inne. Finns ju massa saker som man aldrig sett förut liksom !! skulle kunna gå runt o kika på alla sjuka människor i flera timmar och sen sitta och läsa i deras journaler ! haha sällan jag.. tror jag är en liten doktor ;P

Aja slutade iaf vid 16.. sen gick jag o handlade lite skit, och sen hem och tvätta direkt. Åker ju imorn =) Öland here I come ! Ska bli skönt som fan, hatar att åka det där jävla tåget bara.. 3 byten dit och 2 hem =( suck.. orka.. och sen måste jag gå upp massa tidigt och hämta tvätten innan jag drar. Sen ska man duscha o massa sånt skit med. Stora sucket.

Nejfan.. men bara så ni vet så är jag borta tills Söndag.. Finns att nås på telen både genom att ringa och smsa =) och detta är såklart riktat mot mina vänner ;P
Annars skulle ni ju antagligen inte ha mitt nummer liksom. Mohaha. Nejfan hoppa in i duschen nu, packa de sista sakerna och sen sOOva! Godnatt Och Pussis.


"Me like u alot "





Kommentarer
Postat av: enmli

Hoppas du får det jättebra på Öland tillsammans med Papi å alla! Vi får ses sen när du kommer hem med massa souvenirer åt mig ;) PUSS

2008-02-19 @ 22:59:56
URL: http://enmli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0