Djupa Tankar...Kåthet och differensen imellan.

Hrmm.. Idag kom jag och tänka på en sak. Människan måste vara en väldigt svag varelse, en varelse som ger efter för sina drifter, för stunden.. för en liten stunds njutning. Och i och med att man gör det, så kan man förstöra det som man håller kärt. Men håller man verkligen det så kärt när man riskerar allt det för en liten stund i himmelriket?
Man kan förstöra sig själv, förstöra nån annan.. och både och på samma gång, allt för att man släpper efter för verkligheten.
En av de tankarna som innebär detta är otrohet. Jag har väldigt svårt för att förstå mig på människor som "lever" med nån de tycker om, nån som de kanske till och med älskar, och sen går man och är otrogen mot denne. Hur känns det liksom? Att ha tankarna på nån annan än den man är med, att riskera en vän, en partner ?! Om man vill nåt med nån annan, så är det inte rätt att vara med den som man är ihop med. Det är både fel mot sig själv, och ännu mer mot den stackarn som tror att allt är så bra, den som till och med kanske har framtidsplaner.

Och sen att röra nån, att röra nån med händerna som man oxå vill ha på nån annan.. det är så jävla FEL.

Och att oxå vara den som bidrar till otroheten, är fel. Man är inte mer än människa, en svag varelse.

Jag är inte guds bästa barn, inte ett dugg. Jag har gjort saker som jag anser vara fel, och jag har tänkt tankar som skulle kunna riskera mycket.. tankar som skulle kunna göra mig glad i studen.. och sumpa massa annat under en lång tid. Men jag har kommit på att det är inte värt det, inte ett dugg. Man måste verkligen börja tänka efter innan man gör lr säger saker. Tänka på konsekvenserna, och tänka på de som kanske står vid sidan av, helt ovetandes om vad som egentligen händer en liten bit bort.. Nej det är inte värt det. 
Man måste tänka efter innan man knullar sönder nån annans hjärta.




Igår snackade jag i telefon i 4 timmar i sträck, det är nog rekord för mig faktiskt. Och i och med det, så är min nacke totalt fucked up idag !! Urscha, mitt straff för verkligheten ;P haha. Haft lite deeptalk med Nettan idag med, skönt. Vi mot världen ;P höhö. 
Kollade på en grym film igår, den bästa på länge den hette the condemned Handlar om en snubbe som ska göra en realityshow via internet, i denna "show" köper han dödsdömda och halvt galna fångar som han sätter på en öde ö. På denna ö, så ska de döda varandra. Den som överlever de andra får pengar och frihet som pris. En otroligt rå och actionfylld rulle alltså. Underbar ! en riktigt killfilm haha. SE DEN ! 
Idag ska jag försöka beta av minst 2 filmer. Har gjort en mapp där jag har filmerna jag ej sett än, och det är 12 filmer, som jag mååååste se. Kan ju inte radera utan att ha sett dom liksom, och jag behöver lite space i min dator. Menmen.. ojojoj detta blev en skapligt lång blogg, och det känns som om jag skulle kunna skriva i fucking evigheter. Hrmm.. Nej måste laga lite käk, idag blir det pyttipanna med stekt ägg... Kan faktiskt vara riktigt gott ibland! Börjar med det nu... Puss O Hej ! 









 


Kommentarer
Postat av: schaggi:)

haha du är smått sjuk, jadu, tänk efter innan du knullar sönder ngns hjärta;D kakakakakakkkkaa=)

2008-02-06 @ 19:23:49
Postat av: Anonym

bra skirvet!

2008-02-08 @ 06:56:19
Postat av: tilda.

Tack anonym att du gillade den !!
Och agga.. förlåt för att jag varit en backstabbing heartless bitch mot dig nångång ;P

2008-02-08 @ 12:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0