Mumma! Andra advent....

Asgott var det med julbord :D
Alla var peppade som satan och sa "jag ska äta långsamt så jag får i mig mycket" "jag ska trycka i mig tills jag kräks" osv... haha
Hrmm.. Hade mina finskor på mig oxå med klack, hihi Tilda är inte bra på att gå i såna skor, men det gick över förväntan faktiskt.. men kanske skulle ha tänkt lite på att det är kullerstensgator i wadköping, hhaha snacka om att jag gick sist i klungan liksom :P men fan inga brutna leder lr nåt :D Wohooo!
Skitmysigt ställe var vi på, där de brukar ha fik annars i wadköping ni vet? Man går liksom in på en av gårdarna och in genom en liten dörr och så upp en trappa?!
Skulle vilja bo där, jättelågt i tak och gamla tapeter. Spiskaminer och levande ljus hade de oxå <3 Mysigaste julbord jag varit på iaf ! Käkade typ 48 olika sorters fisk, haha det var nog det jag åt mest av :P Men fan, man äter ju fisk så sällan liksom. Och nu fanns det typ 10 olika sorters lax, sill, makrill, ål m.m Mumma vad fint :D Tom Johnny som hatar fisk testade, men han satt typ och gjorde grimaser haha!
Slutade iaf med att alla satt och höll sig för magen och blev trötta höhö. Det jävligaste med att bli så mätt att man blir så trött, men då säger ju alla "ät ngt sött oxå så får du upp blodsockret" Så självklart klämde man i sig lite kladdkaka och julgodis till efterrätt, Men inte fan funkar det, det är bara bullshit. höhö.
Sen åkte vi iaf hem, jag och johnny gick och la oss en stund när vi kom hem ;) Mmm sköönt.
han somnade sedan som en stock, medans jag låg vaken för att våra grannar hade party, suck.

Sen skulle vi ju då åka till syster för att spela lite o mysa, men syster mådde inge bra tyvärr :( Hon får ju käka åksjuketabletter för att hon mår så illa och de blir man ju jättedåsig av :S Stackars, men det är det nog värt när bebben kommer ut <3
Så jag och Älsklingen åkte till morsan ist, köpte massa chips och godis. Så var vi där och kollade på ARN, den där jävla filmen som alla tjatat om men som jag inte känt nåt sug efter att se. Men visst.. den var sevärd, men inte mer fan! Så seeeeg ju. Och så blandade de typ svenska, engelska och latin :S skumt liksom..
Men iaf.. det var jättemys <3

Igår (söndag) så sov vi länge <3 skönt som fan! käkade lite och drog sen på hockey med johnnys far och hans bror. Det var riktigt kul och vi har ju typ bara 4 minuters promenad till ishallen :D Så där sitter man ju ibland, igår spelade kumla mot sunne och vann med 5-0 :D

Och idag är det måndag då, har precis bäddat lite och diskat. Ska strax ner till förrådet och röja lite och senare blir det käk. Tänkte göra köttfärssås med spaghetti idag, Johnny älskar min köttfärsås och det gör jag med! Massa vitlök, paprika, championer och massa annat <3

Nejfan, tänkte dra till hallsberg nån dag och softa lite med mamma oxå. På onsdag kanske det blir hockey i lindesberg. Och på torsdag ska jag jobba, haha var längesen, men runt jul blir det mycket jobb!!
Och på fredag ska Johnny på julbord med jobbet, så då tänkte jag dra hit anna på sleepover och vin <3 Kanske sover hemma hos min syster i hallsberg, får se hur det blir. De drar ju till thailand på fredag så då kan jag röja i deras hus ;) Haha. nää men men, som sagt får se.

Nu ska jag klä mig lite, och sen ner i förrådet ! kommer lite bilder här ifrån julbordet! Pusssss

                    

Bild 1 : Johnny och syster  Bild 2: Patrik, systers karl  Bild3: Mamma

Kommentarer
Postat av: Fia

Du är verkligen något extra Mathilda , glöm aldrig det ! Även om jag är hur värdelös som helst på att höra av mig så har du alltid funnits där och det älskar jag dig HÖGT för <3 Har du kvar samma nr ?

2008-12-08 @ 15:01:47
Postat av: katta

2008-12-08 @ 19:13:12
Postat av: katta

Vaddå ska syster yster ha barn???

2008-12-08 @ 19:13:52
URL: http://www.metrobloggen.se/tattolady
Postat av: Anonym

jepp syster ska äntligen ha barn :D

2008-12-08 @ 20:35:04
Postat av: Tilda

Tack fia, du är underbar.. självklart hör jag av mig!! Ja, samma nummer :D Pusss

2008-12-08 @ 20:35:58
Postat av: katta

Grattis!! Vad roligt!! Är super kul att vara mamma!!!

2008-12-09 @ 08:50:41
URL: http://www.metrobloggen.se/tattolady

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0